Valentino Kanzyani: Glasbenik, ki je staršem navkljub osvojil svet
Objavljeno: Apr 23, 2021
Drugi gost Glasbenega zaslišanja je Tine Kocjančič Človek, ki ga poleg glasbe – zanimata človek in psihologija.
Producent in DJ, ki življenje živi z veliko žlico.
Zabaven, sproščen, navihan, neukrotljiv, dinamičen in srčen.
Midva ga kličeva Vale.
Njegov notranji metronom utripa za harmonije - življenja, ljudi in glasbene ustvarjalnosti.
On je Valentino Kanzyani.
Iskren, nasmejan in poln prigod.
Midva sva se zabavala z njim že - tu - v miselni izmenjavi brez osebnega stika.
Če ne bi bil glasbenik, bi bil?
Komik ali igralec. Verjetno nekaj v tej smeri.
Kakšen je bil mali Vale, kaj ga je navduševalo, kje, s kom, na kakšen način si v mladosti “zapravljal” največ časa?
Definitivno so me glasba in komedije na TV-ju fascninirale, prav tako sem že kot otrok vrtel mami plošče od Madonne ali pa Jacksona za dobro jutro in oponašal italijanske komedijante, da bi lahko se več časa bil buden, ko so doma bile žurke, in da bi s tem pridobil kako minuto več druženja s prijatelji, ki so prihajali dvigovat moralo ob ločitvi, da bi mami bilo lažje preboleti te težke trenutke.
Od mladeniča, ki je v portoroškem Tivoliju spraznil plesišče, do prvih slovenskih svetovno poznanih imen, ki je podpisal zgodbo o uspehu enega največjih klubskih prizorišč v Evropi - Ambasade Gavioli. Kaj se je spremenilo, zakaj v Tivoliju “ni šlo”, v Ambasadi pa?
Enostavno sem bil pred svojim časom, in v tistem času še ni bilo publike v Sloveniji, da bi lahko razumela in uživala v moji glasbeni ponudbi. :)
V Ambasadi Gavioli si imel veliko različnih zadolžitev. Od promotorja, rezidenta, hodil po glasbenike, jih bookiral. Se še vidiš kdaj v teh, bolj organizacijskih vodah? Bi imel kdaj na primer svoj klub ali festival? Ali ti je ustvarjanje glasbe in vrtenje na zabavah dovolj?
Z organizacijo dogodkov sem se bavil še veliko dlje po Ambasadi in organiziral dogodke, kot so Summer Gathering in klubski event Next Wave na Ibiza,… Se pa sam raje ukvarjam z glasbo v studiju in nastopam, kot pa z samo organizacijo.
Znan si kot eden izmed začetnikov slovenske elektronske glasbene kulture? Koga še smatraš za začetnike slovenske elektronske glasbene scene?
Definitivno so to še tudi Umek, Random Logic, Aldo Ivančič - Borghesia, Torul in Alenia, Shocker D, Gabi,...
Koga si od slovenskih DJ-ev takrat poslušali ti?
Na samem začetku sem poslušal bolj Italijanske DJ-je. Če omenim samo Andrea Gemolotto, Leo Mas in Fabrice. Malo kasneje tudi Marco Bellini, Stefano Nofferini, v Sloveniji pa seveda Umek, DJ AN in Gabi
V kakšnih odnosih ste danes, si še izmenjujete mnenja, ideje, pesmi?
Žal DJ AN ni več aktiven. Novogoriški DJ, ki je res imel super izbor glasbe in zelo zanimivo tehniko vrtenja, Umek je zašel v drugačne vode in sva nekako izgubila stike ter se zelo malokrat vidiva.
DJ-ji imate drugačno miselnost. Po svoje dojemate glasbo v primerjavi z izšolanimi glasbeniki, ki preberejo note in odigrajo svoje. To drži?
Prvo, kar drži, da DJ ni glasbenik!
Je le selektor glasbe drugih avtorjev, ki jo lahko predstavi, na svoj način z uporabo gramofonov in gramofonskih plošč ter mixerja. Ne potrebuje nobene glasbene teorije za to in se sploh ne more primerjati z izšolanim glasbenikom in igranjem nekega inštrumenta. Tako da sploh ne bi mogel primerjati ta dva “mindseta”, ker sta si popolnoma različna.
Predpostavljava, da si večina ljudi predstavlja, da je biti DJ lažje kot pevec ali instrumentalist. Kot nekdo, ki je videl oba svetova - bi se strinjal z izrečeno tezo?
Seveda se strinjam in to popolnoma!
Bi rekel, da na splošno ljudje še vedno podcenjujejo delo DJja, zakaj nekateri mislijo, da niste glasbeniki, ampak le “spuščate” glasbo?
Jaz osebno se strinjam s tem, da nismo glasbeniki in res je - le spuščamo glasbo, drugih avtorjev.
Je Valentino Kanzyani pred svojimi nastopi vadil? Kakšne so bile predpriprave na DJ set nekoč in kako so te videti danes?
Verjetno je to edina stvar, ki nas združuje s klasičnimi glasbeniki, saj tudi pravi DJ nastop brez predpriprav in vaje ne bo tako, dober kot, če se vadi in pripravi na bas tone.
Si ustvarjal glasbo tudi z očetom? Ti je pokazal kdaj kakšno mašino, kakšen trik - ali sta bila vajina svetova strogo ločena?
Definitivno sta bila najina dva svetova ločena in to, ne samo glasbena! Tudi čustveno sva si popolnoma različna in nekompatibilna na nek svoj način.
Te je sicer očetov uspeh motiviral, si se kdaj hotel dokazati, ali se nisi posvečal njegovi glasbi?
Nikoli se nisem posvečal glasbi zaradi morebitnega uspeha. Vse kar sem dosegel in kar se mi je zgodilo, je le zaradi brezpogojne predanosti in ljubezni do glasbe same!
Najljubši osebni glasbeni spomin iz tvojega sveta, ki si ga delil / doživel z očetom in mamo?
Na začetku svojega ustvarjanja, ko sem vadil doma v svoji sobici z improviziranim »setupom« in je mama prisluhnila ter rekla: »To je dobro.« Spomnim se, … kot da bi bilo to včeraj. Bilo je pa leta 1990.
Prepotoval si precejšen del sveta, živel na Ibizi, prišel nazaj in se vrnil v Koper. Kaj je doma, česar zunaj ni? In kaj je tam zunaj, česar nikoli ne boš našel v Kopru?
Doma imam svoj mir. Imam prijetne spomine iz otroštva. V tujini imam pa veliko več ljudi, ki deli podobno ljubezen do glasbe in življenja samega, kot pa doma.
Z Ibize si se vrnil, ker se je preveč skomercializirala. Kaj zate pomeni, če se glasba skomercializira?
Meni niti ni bil tak problem v glasbi. Problem je bil v komercializaciji celotnega otoka, ki je s tem posledično izgubil čar in posebnosti, ki ga je otok imel preden se je skomercializiral.
Kaj je imla Ibiza, da je bila tako privlačna za vse elektronske navdušence?
Imela je svoj značaj in bila je platforma za velik razvoj glasbenih zvrsti, ki niso bile tako zlorabljene kot drugje.
Se kot glasbenik, DJ in producent naveličaš kdaj samega sebe in vse te scene? Je po vseh teh letih še vedno tako zabavno, izpolnjujoče? Se ti ne zdi kdaj že vse eno in isto?
Večkrat sem dobil občutek, kot da je vse eno in isto, zato pa konstantno iščem in poskušam vedno črpati navdih iz marginalnih svetov. Kajti stvari se prej ali slej se žal »zaciklajo«, ko pridejo do širše popularnosti.
Kako ohranjaš kondicijo – v telesu, umu, glasbenem zanimanju in čisto zares, povsem fizično? Življenski slog DJ-ja je vse prej kot nenaporen.
Pokonci me drži moja večno otroška duša in ljubezen do življenja.
Se sicer še poigravaš z mislijo, da bi enkrat profesionalno raziskal glasbeno-zdravilske vode? Boš kdaj uresničil to svojo željo / projekt?
Prepričan sem, da bom. Vseskozi spoznavam ljudi, ki se tega nekako oprijemajo resno in zgleda vse bolj obetavno na tem področju.
Sam redno menjavaš žanre, katere vrtiš. Znan si kot eden izmed DJ-jev, ki se prilagodi situaciji. Med drugim smo te med prvim »lockdownom« lani v Tivoliju poslušali na »chill setu«. Sicer si bolj znan kot techno DJ, greš pa tudi v breakbeat, house, downbeat vode. Kaj botruje tem spremembam? Je to znak razvoja in ali se kdaj zasičiš določenega žanra?
Preprosto ljubim vso dobro glasbo! Poslušam vse in če imam priložnost bom tudi te raznolike zvrsti vkomponiral v DJ set in ga predstavil ljudem..
Začel si na vinilnih nosilcih, vmes presedlal na računalnik, pa se vseeno vrnil na vinilke in CD-je. Kaj je na teh nosilcih tako “magičnega”, da jih kljub trudu, računalniki in podobna tehnologija ne uspejo izriniti?
Enostavno je ta medij dosti bolj zahteven pri samem izvajanju nastopa in je zaradi tega potrebno dosti več fokusa, kot pri predvajanju iz računalnika. Je pa na koncu najbolj pomemben izbor ne pa medij.
Vrtiš tudi na tri gramofone, ne le na dva. Gre takrat za kompleksnejši performans? Ali neznalec sliši / čuti razliko v nastopu ali je vse skupaj takrat bistveno drugače tudi zate? Kaj lahko ponudijo trije gramofoni, česar dva ne zmoreta?
Gre samo za večjo možnost oblikovanja svojega zvoka, ker imaš možnost uporabe več kanalov in si posledično lahko bolj ustvarjalen.
Preko lastnih platform in založb veliko časa vlagaš tudi v mlade. Vseprisoten si tudi danes. Pred 30 leti, ko si začenjal – ali si se drznil pomisliti, koliko doprinosa boš dal k razvoju takrat še pri nas slabo poznanega žanra?
Ko sem začel mi niti na pamet ni padlo, da bom z mojim delom lahko sploh prepotoval svet in spoznal toliko različnih ljudi in kultur, kot tudi se naučil tekoče govoriti toliko jezikov. Kaj šele vse ostalo.. :)
Ko smo pri mladih, kdo so tvoja zapuščina, v katerih vidiš svoje naslednike? Zakaj oni?
Upam samo, da bom za seboj pustil svoj pogled in odnos na svet in druge.
Kaj te danes še navdušuje na glasbenem prizorišču?
Pošteni in navdušeni mladi ustvarjalci. Če sem primoran podati primer naj omenim Jacoba Collierea
Kaj nam prinaša leto 2021 v smislu elektronske glasbe? Na kaj moramo biti tehnološko pozorni (novi pripomočki/ naprave za glasbeno produkcijo) in predvsem na koga?
Virtualne skupine v metaversih.. :)
Kje vidiš elektronsko glasbo čez 20-30 let?
Vse bolj bo prisotna v vsakdanjiku. V to sem prepričan!
Ko ne ustvarjaš elektronike, kaj poslušaš?
Dobro glasbo, ne glede na zvrst.
Ima tvoje glasbeno ustvarjanje rok trajanja, boš ustvarjal dokler boš živ?
Po mojem bom ustvarjal kar do konca življenja. :)
Vedno se sprašujemo, kaj morate glasbeniki narediti, da smo poslušalci zadovoljni, pa tokrat obrnimo ploščo - Kaj lahko poslušalci naredimo za podporo in pomoč glasbenikom?
Ne kritizirati sprememb. Glasbeniki, ki so ti bili lahko kdaj tudi zamenjamo stil. Vsi imamo pravico do menjavanja in razvijanja.
Glasbeni izdelek, ki mi je v zadnjem letu vzel sapo …
...recimo od Lianne La Havas priredba od Radiohead - Wierd Fishes.
Poleg glasbe, je umetnost, ki me napolni …
...kinematografija.
Fraza, ki je ne prenesem…
... I hate… karkoli.
Najbolj neumen nasvet, ki sem ga dobil…
... ne biti tako dober.
Glasbenik, ki ga najbolj občudujem...
... preveč jih je, da bi lahko naštel vse.
Največjo motivacijo v življenju mi daje…
... spoznavanje novih ljudi.
Če bi lahko, bi…
... orkestriral navidezni napad vesoljcev…:)
Vsak najin gost se predstavi tudi z glasbeno selekcijo, ki jo praviloma zavijeva v obliko YouTube playliste, Valentino se je odločil, da deli z nami zadnji miks, ki ga je objavila DanceTelevision in na katerem najdete tudi njegove najnovejše pesmi. Najdete ga na spodnji povezavi.
Pripravila: Ula Furlan in Jure Miklošič